20.7.11

Cendawan Din Klang kembali lagi!

Assalamualaikum wbt.

Setinggi-tinggi kemaafan kepada pengunjung-pengunjung blog saya kerana telah menyepikan diri buat satu jangkamasa yang panjang. Hidup ini, memang banyak cabaran. Tetapi, semua cabaran perlu ditempuhi.

Saya telah lama meninggalkan laman sesawang kecil ini untuk fokus kepada Rumah Cendawan Baru!
Ya, atas LOAN bapa mertua saya, dan juga ehsan ibu mertua yang telah memberikan saya pinjam tanahnya di Kg. Raja Uda, Klang... Saya kini telah berjaya mendirikan sebuah rumah cendawan baru bagi tambahan kepada yang sudah sedia ada di Kg. Delek, Klang. Ribuan terima kasih saya tujukan kepada mereka yang telah membantu saya dari segi modal insan dan material.

Ape lagi... enjoy lah gambar2 di bawah. Jika nak datang, sila call dulu :)

 Kawasan penyuntikan benih
 Pintu masuk kawasan pemeraman dan penghasilan
 Kawasan simpanan benih cendawan
 Pintu depan rumah cendawan
Pandangan belakang (termasuk kawasan pembuatan bongkah, stor simpanan habuk kayu, dedak padi and kapur pertanian)

 Rak di sebelah kanan
 Rak di sebelah kiri
Pandangan dari luar pintu belakang

Belum lagi mula menghasilkan bongkah sebab habuk kayu belum sampai. Jadi, saya masih lagi mengemaskini tempat stim etc. Insyaallah minggu depan mula buat bongkah.

Sekian.

No comments:

Post a Comment